Världens godaste fläskfilépasta!

Jösses, jag har varit helt död idag. Jag hade sovit 7 timmar de senaste två dygnen, och igår steg jag upp 05 och somnade fyra på natten. Sovit är ungefär allt jag har gjort idag! Fast det har regnat och åskat hela dagen så man slipper ha dåligt samvete.

Martin kom hit igår igen på middag och jag bara måste dela med mig av den fantastiska fläskfilépastan jag lagade! Killarna bokstavligen slickade tallriken efteråt för att få upp all sås, och dom nästan slogs över sista portionen så jag tar det som ett gott betyg. I och med att vi verkligen kastade i oss maten så hann jag inte fota heller, så det får väl också vara ett tecken på hur fantastisk den här rätten är! Jag brukar halvera receptet på såsen också och ha som tillbehör till något gott kött och klyftpotatis, så det är ett tips! Världens bästa pepparsås helt enkelt.


Fläskfilépasta med pepparsås
4 portioner

600g fläskfilé
Tagliatelle

1 msk krossad svartpeppar, rosépeppar, grönpeppar och vitpeppar. Alltså 1 msk sammanlagt, inte 1 msk av varje.
1 paket creme fraiche
2-3 dl grädde
½ paket färskost
1 msk tomatpuré
1 köttbuljongtärning
1 tsk socker
Salt och ev mer peppar

Skär fläskfilén i skivor. Stek skivorna i en traktörpanna. Blanda i alla ingredienserna till såsen och låt det koka ihop. Medans kan du koka pastan, och sen är det bara att äta!
Upp