Lövbiffspasta med pepparsås

Nu är jag äntligen klar med tentan och kompletteringen, och shit vad skönt det var att få sova ut för en gångs skull!
Den här dagen ska vi ägna åt att städa upp i lägenheten, och om vi hinner så får vi se om vi kan gå och välja ut nya glasögon åt mig också. Men städning först och främst, för ikväll kommer Martin och Anton över på middag! Ska laga helstekt fläskytterfilé med rostad rotfrukter, och en grönsallad med getost. Men vet inte riktigt vad jag ska ha för sås till!
 
Men nu var det faktiskt inte detta jag skulle prata om, utan jag skulle tipsa om den sjukt goda maten vi åt igår! Jag satt och sörplade i mig såsen med sked direkt från pannan hela tiden så David fick gå och rycka bort mig så att det skulle bli något kvar till maten haha, men ni måste testa det här, supergott och väldigt enkelt.

Idas sjukt goda lövbiffspasta med pepparsås
4 port

Ca 250 gram lövbiff
400 gram pasta (sådana där som ser ut som tuber haha, kommer inte ihåg vad dom heter)
1 paprika
1 purjolök
2 vitlöksklyftor
1 burk Cantadou 4 peppar
3 dl matlagningsgrädde
1 tärning köttbuljong
½ dl vitt vin
1 dl riven parmesanost
1 krm cayennepeppar
Salt & Peppar


Hacka paprikan, purjolöken och strimla lövbiffen i små bitar. Häll ner allt i en gryta/djup stekpanna och pressa ner vitlöksklyftorna. Stek i lite smör tills köttet är klart.

Börja koka pastan

Häll i vinet och buljongtärningen och blanda runt tills den löst upp sig, och häll sedan i färskosten (Cantadou 4 peppar). Häll i matlagningsgrädden, salt, peppar och cayennepeppar, blanda runt och lägg i parmesanen. Låt det gotta ihop sig.

När pastan är nästan klar, häll av vattnet och rör ner pastan i såsen. Rör runt så att allt blandas ordentligt och låt det puttra ihop i 2 minuter till. Klart!
#1 - - Emilie:

Hej Ida!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Absolut, vad roligt! :)
Mvh
Ida
Ida Köhler

Upp