Världens godaste Chocolate chip cookies + recept

Jag bakade helt underbara kakor igår! Dom blev sådär perfekt sega och goda som dom brukar vara på caféer, fast lite tjockare. Vi kunde inte sluta äta igår! Jag fick ut ungefär 30 kakor på plåtarna, och när jag vaknade i morse såg jag att det bara var 14 kvar... oops. Jag hade tänkt ha dom till min födelsedagsfest på lördag, men jag får nog baka en ny sats ;)

 
Det vore en synd att inte ge er receptet på dom här godingarna, så jag slänger upp det här. Väldigt enkelt att komma ihåg är det också ;)

2 dl socker
2 dl farinsocker
2 ägg
200g rumstempererat smör
2 tsk vaniljsocker

1 tsk bikarbonat (eller 2 tsk bakpulver)
6 dl mjöl
4 dl hackad mörk choklad
 
Blanda ihop allt i en bunke och blanda sedan ner den hackade chokladen. Gör små bollar, ungefär lika stora som köttbullar, och platta till lite lätt på plåten. Sätt ugnen på 180 grader och låt dom vara inne i 10 minuter. När dom kommer ut ur ugnen är dom fortfarande mjuka, men dom stelnar när dom har svalnat. Ät och njut!
 
 
Upp