Utbildning

Det var utbildningsdag idag. Kom dit klockan 12 och så fick vi varsin pärm med information om företaget, organisationen vi ska jobba för just nu (Rädda Barnen) och ett manus med stödord på vad vi ska säga.
Ska jobba på Nordic Fundraising och ringa på uppdrag av Rädda Barnen till folk som tidigare skänkt pengar eller varit medlemmar, och försöka få dom att bli månadsgivare via autogiro. Jag ska tigga pengar alltså. Hehe nä, men det är ett telefonjobb. 17 till 21, måndag till torsdag. Man får dock välja själv vilka dagar man vill jobba, bara man jobbar minst två dagar i veckan. Så det blir fint. Mitt skolschema tillåter mig att jobba tre dagar, så det blir lite extra pengar i alla fall. Och nu när jag får lön för utbildningen också så hinner dom pengarna komma precis när vi far till Göteborg, så jag får lite mer fickpengar. Sweet.

Imorgon ska jag dit igen för en sista utbildningsdag, och då ska vi få testa att ringa upp folk också. Spännandeeee. Men nervöst.

Kom hem kring fyratiden och satte mig genast ner med skolarbetet. Skrev en argumenterande text till engelskan som jag har skjutit upp hur länge som helst, men den ska inte in förrän på fredag så det är lugnt. Skönt att ha det gjort bara. Sen ska jag fixa lite med projektarbete också, och skriva ett mail till läraren i Livskunskap. Annars är jag ju ledig imorgon också, så jag får skön sovmorgon. Ska hämta ut min väska hos skomakaren och fika på stan med mormor innan jobbet kl fem.
I've got another confession to make | |
Upp