Tidsfördriv

Ok, har vaknat klockan två och legat i sängen hela dagen och sett The Breakfast Club. Jättebra film. Moster kommer över på middag snart innan hon flyger hem till Stockholm ikväll, så tänkte att jag kunde fördriva tiden tills dess... med frågor! Hittade dom på syrrans blogg och tänkte att I could give it a try. Det lär ju döda lite tid om inte annat.

Brukar du komma i tid: Ja, jag är faktiskt väldigt punktlig. Fast mina kompisar kanske tycker annorlunda...
Vad hade du i din mun senast: Kaffe och en av mina chocolate chip cookies
Har du bra kondition: Nej, verkligen inte. Skäms.
Hur lång är du: 160 cm. 162 om jag sträcker på mig jääättemyyyckeeeet.
Hur känner du dig just nu: Sådär trött och seg som man blir när man har sovit för länge och legat i sängen hela dagen.
Hur upplever du dig själv som person: Jag vet inte riktigt.. glad och rolig, med pessimistiska och sarkastiska drag.
Vanligaste färg på dina kläder: För det mesta köper jag kläder i svart för att jag automatiskt tänker att det passar till allt, och när jag försöker tänka FÄRGGLATT så blir det alltid mörkblått av någon anledning.
Kan du laga mat: Alltså, allt är relativt. Kan laga två rätter, plus diverse frukostalternativ.
Vad jobbar du med/pluggar du: Går sista året på Samhällsprogrammet med språkinriktning.
Vad har du på dig just nu: Ett svart linne och ett par trosor. Har inte orkat klä på mig.
Har du någon fobi: Jag är sjukt rädd för kaniner. Och fötter. Påmin mig om att utveckla fotfobin i ett annat inlägg!
Hade du en bra kväll igår: Jodå, den var fin. God middag med familjen och lite släkt.
Vilket är ditt senaste inköp: Köpte två tröjor för någon dag sedan.
Din favoritdryck på morgonen: Kaffe med mjölk och lite grädde. Men jag måste blanda kaffet själv, annars blir det inte bra. Är väldigt kräsen kring det där.
Projekt just nu: Eh.. att komma ihåg att plugga till kinesiskaprovet som sker efter jullovet.
Vilken tid gick du upp idag: 14:00
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Studiebidraget kom i fredags.
Har du sovit i din egen säng inatt: Jo.
Vad hade du sönder senast: Det kommer jag faktiskt inte ihåg!
Senaste alkoholintag: I onsdags med tjejerna före utgång.
Har du haft mörkt hår: Ja, ett par gånger. Färgade mörkt första gången i sjuan eller åttan, och sedan blev det en gång till i början av tvåan på gymnasiet. Men inte mer, nu räcker det!
Är du morgonpigg: Absolut inte, har en fruktansvärt morgonhumör.
Vem snackade du med senast: Mamma lite snabbt nu när jag var nere och hämtade te.
Stjärntecken: Oxe
Varm favoritdricka: Te, med mjölk och lite socker.
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Iskallt vatten.
När hånglade du senast: För inte så länge sedan.
Saknar du någon just nu: Jo, flera stycken!
Gillar du dokumentärer: Ja, jag ser jättegärna dokumentärer på kvällarna.
Vilka språk kan du prata: Svenska och engelska. Sedan kan man ju tycka att jag borde kunna lite mer språk då jag faktiskt går språklinje, men det där med att prata är jag inte så bra på. Kan dock läsa och förstå väldigt mycket franska och spanska.
När fikade du senast: Igår efter middagen. Det blev Panacotta med vanilj och kardemumma toppad med blåbär, hallon, bjrönbär och passionsfrukt, och sedan lite småkakor och sånt.
Vad ska man göra för att få dig irriterad (förbannad!): Ljug för mig. Jag kan förlåta det mesta, men ljuger du är du körd. Sedan kan jag bli riktigt förbannad om folk går på min syster eller mina vänner. Det är väl det som gör mig arg de flesta gångerna. Personligen tar jag sällan åt mig dock. Eller okej, det är sjukt störigt när folk försöker övertyga mig om att jag har fel när jag vet att jag har rätt.
Senast sedda filmen: The Breakfast Club.
Senaste impulsköp: Ansiktsvatten, hudkräm och en ansiktsskrubb. Skulle egentligen bara köpa glass.
Bästa lunchställe:
Waldorf eller Bahn Thai.
Favoritgrönsak: Gurka och helt vanlig sallad. Tycker om brytbönor också.
Favoritfärg: Vinröd.
Favvoskor: Converse eller kängor.
Det dyraste jag köpt: Tågbiljetter kanske? Jag köper sällan dyra saker. Det skulle isåfall vara frisörbesök eller ett par dyra skor någon gång.
Bästa fyllekäket: Blir alltid jättesugen på chips när jag är full, vet inte varför. Men jag kan äta nästan vad som helst, spelar inte så stor roll.
Dansar helst: Med mina kompisar till något hiphop eller r&b-aktigt.
Favoritprodukt på Apoteket: Haha åh, jag älskar att gå runt och kolla på apoteket. Men jag har nog ingen favorit. Vilken lustig fråga!
Älsklingsljud: En varm sommardag när man hör Zorro sörpla vatten ur sin vattenskål. Han får det att låta så otroligt gott! Haha, konstigt men sant.
Mitt sämsta köp nånsin: När jag var och hälsade på min moster i Stockholm så lyckades hon i ett svagt ögonblick övertala mig att köpa en jättestor klänning/tunika i blått sammet. Jag ser ut som ett mänskligt jätteblåbär i den, men hon lyckades övertyga mig om att den var så highfashion att jag bara MÅSTE köpa den. Den är för fin för att ha till vardags och för.. konstig, för att ha någon annan gång. Kan tänka mig att ha den som mysklänning hemma bara för att den har så skönt tyg, men jag har aldrig använt den.
Haft sex me någon av ditt egna kön? Nej det har jag inte.
Kär: Njäää. Eller. Kanske. Det är svårt det där.
Hur gammal var din mamma när hon födde dig? 31 tror jag.
Vill du ha / har du barn? Alltså, jag gillar ju verkligen inte barn. Men någon gång, låååångt in i framtiden om det passar sig så skulle jag nog vilja ha en eller två. Det skulle kanske vara mysigt.
Hur många resväskor äger du? 2 tor jag.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, X-Men, Pokemon, Digimon och Spiderman var mina favoritprogram.
Vad var den senaste musik du lyssnade på? Rodeo Clowns - Jack Johnson.
Vad är det sämsta med dig? Att jag är otroligt lat, och ganska självisk.
Hur var du som barn? En sådan där lillgammal jobbig unge.
Har du bra kontakt med din familj? Med vissa bättre än andra.
När hånglade du med en man första gången? Vadå med en man? Ja just det, glömde att berätta om den gången jag hånglade med en håv. Men det var väl ungefär ett år sedan. Mannen alltså, inte håven.
Har du varit kär? Ja.
Hur långt var/är ditt hittills längsta förhållande? Ungefär 11 månader.
Hur stora fötter har du? Strl 36
Hur ofta filar du dem? Ibland efter duschen, om jag kommer ihåg. Vilket jag väldigt sällan gör. Kanske två gånger i månaden.
När var du riktigt full senast? Hmm, när blir det, två veckor sedan, med utbytesstudenterna?
När ångrade du senast något du gjorde på fyllan? Alltså, har svaga minnen av att jag satt väldigt länge och klappade och smekte Irvings skägg och förklarade ivrigt att han var min mexikanska teddybjörn, samt att jag ställde mig på en stol och sjöng Sydafrikas nationalsång. Maybe not my proudest moments.
Följer du någon Tv-serie? Criminal Minds på TV, och sedan en hel del via datorn. Just nu Terra Nova, Misfits och The Walking Dead.
Vart vill du åka på storstadssemester? Är ganska inne på London just nu.
Vart vill du åka på solsemester? Thailand eller nåt hade väl varit fint.
Vill du gifta dig? Ja, någon gång.
Brukar du bada på sommaren? Nej, inte i Sverige, det är så kallt i vattnet! Men utomlands går det bra.
Älskar du alla former av sport? Vad är sport?
Gillar du parmesan? Ja.
Har du gjort något kriminellt? Det händer att jag tar två pappersmuggar till kaffeautomaten i biblioteket för att inte bränna mig om händerna, när det står tydligt att man bara får ta en. Watch out, we've got a badass over here!
Vad är det första du gör på morgonen? Stänger av alarmet, tänder alla lampor så att jag ska bli lite piggare, och går ner och sätter på vattenkokaren.
Vad är det sista du gör innan du somnar? Spelar upp en massa scenarion i huvudet som aldrig kommer att hända.
Vad äter du oftast till lunch? Skolmaten.
När åt du kött senast? Oxfilé igårkväll, omnomnom.
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? En termos på morgonen, det kanske motsvarar två koppar?
Har du några allergier/handikapp? Nej. Lite dålig syn, och konstant huvudvärk, men annars bra.
När besökte du ett gym senast? Förra fredagen med moster. Indoor walking.
Äger du en cykel? Ja, men jag föredrar att promenera.
Höger- eller vänsterhänt: Höger. 
Favoritgodis: Choklad.
Är det nåt du absolut inte äter: Leverpastej, dill eller någonting som smakar bittermandel.
Musik just nu: The Wilhelm Scream - James Blake
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Någon där man får ha vackra klänningar och fantastiska håruppsättningar.
Fisk eller badkruka: Badkruka.
Hur många kuddar sover du med: 3.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: En kompis, en massa verktyg och en båt.
Spelar du nåt instrument: Nej.
Morgon- eller nattmänniska: Definitivt nattmänniska.
Sparare eller slösare: Slösare.
Vem är viktigast för dig: Min syster.
Har du några homosexuella vänner: Jo.
Tror du på mirakel: Njää..
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej. Visst kan kärlek göra ont, men oftast är det fantastiskt fint.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 1-2, ifall några alls.
Bio eller promenad: Promenad. Är inte så mycket för bio. Ock promenad är billigare, HEHE.
Är du kittlig: Ja, otroligt, om du kittlar mig blir jag tvungen att döda dig.
Snarkar du?: Inte vad jag vet om!
Rädd för insekter? Åh gud ja, barnsligt rädd.
Äckligaste insekten: Getingar. Är dödsrädd för getingar. Annars är jag inte så förtjust i stora spindlar eller kackelackor heller.
Största svaghet: Min styrka är att jag känner till mina svagheter, och min svaghet är att jag inte orkar göra något åt dem.
Bästa bok? Wuthering Heights av Emily Brontë.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att kunna läsa tankar.
Chips, morötter eller godis? Chips! Fast då ska det finnas dipp till också.
Pizza eller hamburgare? Hamgurgare.
Skriver du dagbok? Nej.
Har du nån flickvän/pojkvän? Inte för tillfället.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? Nej. Andra får gärna göra vad de vill med sina kroppar, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att tatuera mig. Inte pierca heller.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Mitt rum är alltid stökigt, men jag föredrar att kalla det ett organiserat kaos.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Kanske om jag fick jättebra betalt. Gillar inte tanken på att sätta mitt liv i händerna på en tunn lina.
Vilken hand håller du gaffeln i? Höger tror jag.
Hur är din drömtjej/kille? Som mig, fast kille.
Hur många syskon har du? En lillasyster, Anna.
Vad är du mest rädd för? Att inte bli älskad.
Är du rädd för blod? Nej.
Saltar du på maten? Nej, jag kommer aldrig ihåg att göra det.
Gillar du att sjunga? Jo, men inte inför folk.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Samhällsprogrammet, med språkinriktning. För att jag ville läsa mycket språk. Duh.
Anser du att du är stark? Psykiskt, ja. Fysiskt, nej.
Brukar du sola? Ja, älskar det.
Vad gör du om du får hicka? Sväljer luft tre gånger eller dricker vatten uppochner.
Kaffe, te eller inget? Te.

Phew, dom där tog ju aldrig slut!
Frågor och listor | |
Upp