Kusinträff

Har precis kommit hem från stan. Träffade kusin Veronica och kusin Petter för att äta middag och ge varandra detajerade redogörelser för vad som har hänt i våra liv de senaste sex åren. Eller rättare sagt: anamma den Köhlerska andan och prata om sig själv i tre timmar, samt tävla om uppmärksamhet. Veronica träffar jag ju hela tiden, men Petter flyttar runt som en tok mellan Stockholm och Paris, så vi har inte setts på ett tag. Det blev i alla fall jättegod mat på Waldorf, och obligatorisk efterrätt. Personalen fick be oss gå till slut, för vi kunde inte sluta prata och dom ville stänga och gå hem. Heh.

Sedan körde jag och Veronica runt ett tag och pratade om ditten och datten, och nu har jag hamnat i sängen med en kopp te. Är ledig imorgon (mitt schema den här terminen ger mig lediga torsdagar, jippiiiiiiiie) så jag ska ta en ordentlig sovmorgon, och sedan ska jag in till stan och prova linser. Så slipper jag glasögonen, jag som är så fåfäng och aldrig vill ha på dom. 

Nu ska jag slå på ett avsnitt av Downton Abbey, min nya besatthet. Kan inte sluta kolla. Vill aldrig att det ska ta slut!
I've got another confession to make | |
Upp