Jag älskar den här dagen

Åh vad jag älskar den här dagen! Hade en spanskalektion på morgonen, och sedan fyra timmars hål innan en kinesiskalektion på tre timmar. På hålet gick jag först runt på stan ett tag med Evelina, och lyckades äntligen hitta det där läppstiftet som jag velat ha i hundra år. Lumene Natural Code Lipstick i nyans 3, nude beige. Natural Code kollektionen har jag bara hittat på en enda affär, och just nr 3 har varit slut hur länge som helst, men nu hade dom precis fått in nya. Och för att göra det ännu bättre så var dom på rea också.
Hittade ett läppglans som skulle passa perfekt till, och det råkade också vara på rea. Halva rean till och med.

Sedan for jag hem en snabbis, för jag hade nämligen en arbetsintervju 14.00. Vill inte skriva nåt tidigare, för då hade jag bara jinxat det. Men pappa skjutsade i alla fall dit mig, och jag kände att det gick jättebra.

Vi skyndade tillbaka till skolan, för jag skulle ju hinna till kinesiskan också. Där fick vi, istället för att sitta med näsan i böckerna som vi vanligt gör, laga Dumplings! Små degknyten med olika fyllningar i. Vår lärare hade lånat in två av sina kompisar (tror jag), och jag blev konstant antastad av en för mig främmande kinesisk kvinna som stod och skrek på mig för att mina dumplings inte var nog fina. En sträng och otroligt kritisk kvinna. "Inte bla! Helle gud.. göla om!", men dom blev i alla fall goda, om än inte estetiskt tilltalande.

Mitt i matlagandet ringde företaget upp mig, jag fick jobbet!

Och på kvällen for jag och pappa på bio och såg nya filmen med Mikael Persbrandt. Finns det förresten någon film där han inte spelar en karaktär som är arg och skriker mycket?

Så imorgon och på torsdag ska jag på utbildning och sedan får jag börja jobba på riktigt på måndag. Kvällar, måndag till torsdag. Perfekt. Extra cash - here i come!
I've got another confession to make | |
Upp