Dag 2: En viktig person i ditt liv

Mormor.

Älskar min mormor av hela mitt hjärta. Hon är den enda fasta punkten jag har i mitt liv. Enda sedan när jag var liten och alltid spenderade mer tid hos henne och morfar än hemma, det är i det huset jag har alla minnen.
Det är dit jag alltid har kunnat springa när det blev för jobbigt att vara hemma, och det är hon som alltid har stått upp för mig no matter what.

Det är hon som är min bästa vän, och det är hon som ser att jag ljuger innan jag ens hunnit öppna munnen. Det är hon som har uppfostrat mig. Det är hon som får något pillemariskt i blicken och fnissar av glädje när vi delar hemligheter, och det är hon som ser till att jag alltid håller mig på rätt köl. Det är hon som skämmer bort mig och det är hon som kramar mig. Det är hon som älskar mig ovillkorligt, och blir lika älskad tillbaka.
Frågor och listor | |
Upp