Och sömnen vägrar infinna sig

Tre på morgonen och jag kan inte sova. Har rubbat min sömncykel totalt. I snitt har jag gått och lagt mig fem på morgonen (eller senare) varje dag i en vecka, så tji fick jag när jag trodde att jag skulle klara av att somna tio ikväll för att orka upp till skolan imorgon. Låg och vred mig i två timmar, somnade i ungefär 20 minuter, och sedan var det kört. Klarvaken. Absolut klarvaken.
Låg och vände och vred på mig i två timmar till i hopp om att somna, men nej. Såklart inte. Så nu är klockan som sagt tre, och jag var nyss nere och tog en dusch. Tänkte att jag lika gärna kunde passa på att tvätta håret nu när jag är vaken, istället för att plåga mig före skolan imorgon (eller ja, senare idag).
Så nu sitter jag här, nyduschad och insmord med bodylotionet (vad heter body lotion i bestämd form?) till min favoritparfym, nedbäddad bland nytvättade och renbäddade lakan. Kan nog vara bland det mysigaste som finns.
Eller ja, hade varit ännu mysigare om jag faktiskt kunde somna också.
Åååh jag vill inte att lovet ska vara slut. Inte än. Kan jag inte få ett par dagar till?

Nuets känslotillstånd
I've got another confession to make | |
Upp