Hatar den här dagen

Vaknar upp med dödens mensvärk. Är för övrigt så trött att jag håller på att svimma, en sådan där morgon då man hellre vill dö än kliva upp ur sängen. Men jag tänker att jag behöver ju närvaron, så jag krigar mig upp ändå, med tårar i ögonen typ. En kopp kaffe och två Alvedon till frukost, och springer iväg till bussen.

Kommer till skolan och går och sätter mig utanför spanskan och väntar. Konstigt nog är ingen där, förutom Helena. Klockan tickar och vi börjar bli misstänksamma. Till slut kommer en lärare förbi och frågar vad vi väntar på. "Spanskan är inställd idag, har dom inte sagt det till er?".
Nej. Det hade dom inte. Varken Evelina, Andreas eller Cessi. Dom hade visst glömt. Gick miste om två timmars sovmorgon. Funderar på att säga upp vänskapen.

Sitter och stirrar in i väggen i två timmar i väntan på att svenskan ska börja. Passar på att plugga lite kinesiska eftersom att vi har muntligt prov idag. Kan allt som rinnande vatten. Allt förutom kapitel sex. The kapitel of death.

Blir utskälld av franskaläraren för att jag tydligen skulle ha varit där en timma tidigare och gjort ett prov. Det hade hon dock inte meddelat mig om på något sätt. Tydligen skulle jag ha gissat mig till det. Börjar misstänka vissa brister i informationsflödet.

Sitter med Andreas och pluggar till kinesiska muntliga i två timmar. Kan allt förutom kapitel sex.

Jag och Andreas blir inkallade för att göra provet. Hoppas på att få läsa kapitel tre eller fyra. Vad som helst, men inte kapitel sex. The kapitel of death.

"Läs kapitel sex."

Fuck you.

Blir avbruten av läraren som ber Andreas läsa min del istället. Jag var för dålig.

Betyg: "Andleas vala micket bla, men.. vad hetel du? Ida? Ja, Ida kanske behöva gå hem och tläna lite mela tecken."

Fuck you.

Kommer tillbaka till klassrummet och hör hur det gick för dom andra. Alla andra fick läsa kapitel fyra.

Springer som en idiot genom stan för att hinna med bussen hem.

Halkar mitt på storgatan. Modell: Faceplant.

Reser mig upp med värdighet och springer som en idiot genom stan för att hinna med bussen hem.

Missar bussen.

Nuvarande tillstånd: Ligger på golvet, knaprar Alvedon och önskar livet ur mänskligheten.

Ida: Har du någon arg musik?
Anna: Hur arg?
Ida:
Typ någon som står och borrar in i en vägg och skriker.
Anna: Nä... tror inte det.

Nähä. Skit i det då.
Ida tänker & some crazy shit | |
Upp