Språkgeni

For in till skolan en snabbis på morgonen och gjorde ett religionsprov, sen vandrade jag runt på stan med några kompisar. Skulle köpa julklapp till min syster men den var slut. Får leta vidare på andra affärer till veckan. Sedan for jag hem och gjorde jag en pecannötpaj. Ungefär det godaste som finns. Kan lägga ut recept imorgon.

Det var tänkt att Sean skulle komma och fika, men det slutade med att jag for dit istället. Det var någon sorts avskedsmiddag med utbytesstudenterna, alla åker hem till sina respektive länder den här veckan, och vi satt och pratade med några fransmän. Eller ja, pratade och pratade. Mer lyssnade och försökte lista ut vad dom sa. Dom pratar nämligen väldigt fort, väldigt grötigt och med väldigt mycket slang. Jag förklarade för Sean att jag själv hade pluggat franska väldigt länge, men att jag knappt förstod något alls. Så vi bad en kille säga en enkel mening väldigt långsamt, så att jag kunde pröva mina färdigheter.

Jag kom fram till att han sa antingen "Igår åt jag en häst", eller "Igår tvättade jag håret." Var ungefär 50/50 säker på båda. Kul att sex års undervisning gav mig något.
I've got another confession to make | |
Upp