No lonely hands grab my suitcase full of nothing

Igår var jag hos mormor. Vårdade mitt brustna hjärta med kramar, shopping och pizza. Sökte igenom hennes gamla garderober och hittade lite rekvisita till min och pappas årliga tomtevandring som äger rum dagen före julafton. Imorgon alltså. Varje år klär vi ut oss och går runt i grannskapet för att skrämma upp ungarna. Knackar på fönstrena till alla barnfamiljerna och sprider julstämning. Det brukar vara otroligt uppskattat, och föräldrarna brukar alltid komma och tacka oss efteråt. Det är så roligt att se hur glada barnen blir, springer runt, hoppar, pekar, skriker och blir alldeles till sig. Det är ju Tomten fö' fan.

Var hos mormor även idag. Mådde bättre, så jag satte igång med att göra köttbullar och griljera skinka. Mormor sitter vid köksbordet med sin kaffekopp och ger peptalk. Funkar utmärkt. Nästan alla mina barndomsminnen är från när jag har stått och "lagat mat" i mormors kök. Spenderade så otroligt mycket tid där när jag var liten. Eller okej, det gör jag fortfarande.

Har sett film nu med pappa, True Grit blev det, den var helt okej. Definitivt sevärd. Plockade fram utrustning till imorgon också, var ju tvungen att kolla så att inget saknades. Det gjorde det inte. Det kommer bli bra det där.


I've got another confession to make | |
Upp