Julmarknad 1

Idag har jag varit på julmarknad på Hägnan med mormor och syster! Hägnan är ett ställe.. euhm.. ett kulturhistoriskt friluftsmuseum, ett område där allt ser ut som "förr i tiden", och alla som jobbar där är klädda tidstypiskt, och alla byggnader och gårdar är gamla och fina. Man kan gå runt och titta på grejer, åka häst och vagn, fika, leka med djur osv.

Jag och Anna brukade alltid vara där på somrarna med mormor och morfar, och nu for vi då dit igen för att få lite julkänsla. Vi tittade på tomtar, lyssnade på julsånger, åkte häst och vagn (skulle ha varit släde men snön har ju faktiskt inte kommit än) och hoppade från höloftet.

Det där med höloftet alltså.. jag brukade alltid hoppa där när jag var liten. Klättra upp och hoppa ner i världens fluffigaste hö. Nu var det visserligen bara tre- och femåringar som hoppade, så jag kan ju säga att jag stack ut lite när jag klättrade upp, efter att ha tjatat på mormor "Jag vill också! Jag vill också! Jag vill också!". Jag var även den enda som faktiskt skrek högt när jag hoppade, på grund av den otroliga höjden på typ två meter. Men åh så roligt jag hade!

Sen åkte vi hem och drack te. Är i skrivande stund inne på min fjärde kopp. Det värmer gött.


Imorgon blir det en till julmarknad från min barndom, nämligen den på SSAB. Men den berättar jag mer om senare.
I've got another confession to make | |
Upp