Dålig dag

Om den här dagen var en person så skulle jag sparka den i ansiktet.
Först kommer jag till skolan, som vanligt. Känner mig pigg och kry. Ungefär tre sekunder inpå lektionen så får min näsa frispel och börja rinna som en kran, komplett med konstanta nysningar. I present to you: The return of the Dödsförkylning.

Efter att ha genomlidigt den lektionen så skulle jag träffa Jossan. Det finns en indisk restaurang som jag har velat besöka i flera månader, men har inte haft råd att spendera pengar på mat. Nu har jag äntligen pengar, och vi traskar glatt iväg. Åh som jag har längtat! Kommer fram och ser en - dramatisk paus - stor skylt som meddelar att restaurangen har gått i konkurs. Såklart.

Får gå omvägar genom hela stan för att Jossan fortfarande vill ha mat. Själv har jag gett upp tanken på att förtära föda då den plötsliga Dödsförkylningen har satt både min matlust och mina smaklökar ur spel. Fryser. Mycket.

Skyndar mig in till stan för att ta bussen hem. Missar bussen. Får vänta en evighet på nästa buss, som inte ens går till mitt bostadsområde. Får alltså gå ytterligare en omväg för att komma hem.

Springer in på min gata och fram till dörren. Är otroligt kissnödig. Otroligt.
Rycker i handtaget - dörren låst. Ingen hemma. Jag har inga nycklar. Utelåst. Förtvivlan. Snor. Död.
I've got another confession to make | |
Upp