Vardag + recept

David jobbar ett riktigt långt pass idag och kommer hem först senare i kväll, men ändå kom han hem på sin enda rast för att diska. Jag trodde knappt mina ögon, men det är sådana där små saker som får mig att älska honom mer och mer för varje dag.
 
Annars har jag bara hållt mig inne och pluggat idag. Tog en liten sväng till Frölunda Torg i och för sig och kollade lite för att vila hjärnan, och nu har jag diskat lite mer så nu ska jag återgå till pluggandet. Har tvingat David att förhöra mig när han kommer hem så att det blir lite ansvarsutkrävande i det här hushållet också!!!
 
Ska även slänga ihop en jättegod linssoppa med potatis så vi får lite middag senare. Lisa lagade det när jag var hos henne i torsdags och det var så gott och enkelt att jag var tvungen att göra det hemma också och nu blir det tredje gången vi lagar det ikväll. Billigt är det också, och relativt nyttigt, så det är perfekt studentmat!
 
 
För 2 pers
 
3 potatisar skurna i tärningar
1 dl röda linser
1 burk krossade tomater
 
vitlökspulver (eller färsk vitlök)
paprikapulver
chilipulver
 
Koka potatistärningarna i 10 minuter. Rosta samtidigt linserna i en torr stekpanna tillsammans med kryddorna. Snåla inte! Häll av hälften av vattnet från potatisen när den är klar, häll i linserna och burken men krossade tomater, låt det koka ca 10 minuter till och smaka av med er kryddor.
 
 
 
I've got another confession to make, Recept (mat&bak) | kryddor, linser, linssoppa, linssoppa med potatis, mat, middag, potatis, potatis linser, recept, havre, choklad, röda linser, soppa | |
#1 - - Sandra:

Det där lät gott och enkelt särskilt när man inte har så mycket pengar haha :)

Svar: Haha ja eller hur, ju billigare desto bättre ;) Nej men det är skönt att ha lite billiga och lätta recept på lager när man behöver slänga ihop något enkelt :)
Ida Köhler

Upp