Dag 3 - En person som betyder väldigt mycket för dig

Mormor.

Under hela min uppväxt har mormor varit den jag sprungit till när jag ville känna mig älskad. Det är hon som har tagit hand om och sett efter mig, och det är hon som har skämt bort mig med kramar, uppfostrat mig och lärt mig att stå upp för mig själv. Hon har varit mamma för mig så länge jag kan minnas och jag vet att hon kommer finnas där och stötta mig till hundra procent så länge hon lever. She's got my back yo.
 
Visst kan jag irritera mig till döds på henne ibland och sucka och himla med ögonen, precis som med alla andra människor, men jag vet att hon älskar mig villkorslöst och jag älskar henne lika mycket tillbaka. Folk kan rynka på näsan hur mycket dom vill när jag säger att min bästa vän är en snart 70 årig gammal dam, men det gör det inte mindre sant. Vi sitter flera gånger i veckan - timmar i sträck - vid hennes köksbord och dricker te och pratar om skvaller, killar och hemligheter, och smider planer. Jag kan berätta allt för henne. Hon är nog den som är mest upprörd över att jag ska flytta, och det skär i hjärtat på mig att se. Och det gör precis lika ont för mig.
I've got another confession to make | |
Upp