Äntligen diagnos

Har haft kronisk huvudvärk och käkat värktabletter fyra gånger i veckan i snart tio år. Har flitigt besökt både läkare, sjukgymnaster och naprapater. Ingen visste vad problemet var. Har tagit oändligt med blodprover och tester, har till och med röntgat hjärnan, men nej. Ingenting hittade dem. I tio år har jag fått höra "Ja det var väl tråkigt, men du får väl ta och äta mer Ipren, det går säkert över." Fast det gjorde ju inte det.

Idag var jag hos en läkare, och direkt han såg mig så påpekade han att jag var sned. Alltså, min kropp. Han började känna efter lite, och märkte att mina bäckenben lutar åt tjottahejti. Troligtvis på grund av en smäll jag fått där när jag var liten, som fick dem att bli sneda och ojämna. Till följd av det började min ryggrad växa fel, helt krokigt och konstigt för att kompensera för lutningen, vilket också resulterar i att nackkotorna blir sneda och orsakar huvudvärk.
Jag har haft helt åt helvete ont i nästan halva mitt liv, och inte förrän nu har någon märkt att hela mitt skelett är snett och i obalans? Att det KANSKE MÖJLIGTVIS KUNDE HA NÅGOT MED SAKEN ATT GÖRA!?

Blir skitförbannad över det, men samtidigt glad att jag nu vet vad det beror på och kan börja åtgärda det. Nu blir det 500mg Pronaxen morgon och kväll framöver, och sedan ska en sjukgymnast börja bryta tillbaka benen på rätt plats så fort vi får en tid. Förhoppningsvis är jag bättre inom något år.
I've got another confession to make | |
#1 - - M I K A E L A:

är glad att skolsystern såg på mig redan när jag var sju år att min rygg var sned! Har nog besparat mig mycket smärta.

Upp