Glass i stora lass

Kring halv tolv åkte jag in till stan för att möta upp Evelina. Lunch stod på schemat. Waldorf var platsen. Buffé var valet. Åh gud så gott, tror jag åt min egen vikt i tandoorikyckling. Önskar att jag inte var så himla fattig så att jag kunde äta där oftare.

Sedan mötte jag upp mormor och moster på stan där vi vandrade runt ett tag. Sedan hem till mormor för en kopp te. På kvällen kom Jossan över och vi planerade lite inför våran kommande Umeåresa. Umeå universtitet har öppet hus den 24 mars, och eftersom vi båda planerar att plugga där tänkte vi att det nog är värt ett besök ändå. Kollade runt lite på hotell och sånt. Mitt enda krav är att det ska finnas badkar på rummet, så Jossan fick anpassa sökningen efter det. Det gick.. sådär.

Sedan promenerade vi till affären. Det var tänkt att jag bara skulle köpa glass, men kom istället hem med även en ansiktsskrubb, ansiktsvatten och en hudlotion. Men glassen var verkligen gudomlig. Brukar föredra Ben & Jerrys, Cookie Dough eller Chunky Monkey men, med Carte d'ors Texas Pecan är nästan bättre. Oh sweet baby jesus så god den är!


I've got another confession to make | |
Upp