Stackars pappa

Pappa har köpt en ny TV. En sån där stor, flashig en. Han lyckades till och med montera den själv. När han var klar frågade jag förvissa varför det låg massa delar utspridda på golvet, och han ryckte på axlarna och svarar att "Äsch, dom blev över".
Mhm.

Jag tittade till honom igen ungefär två timmar senare, då stod han och slet sitt hår och hade nästan gråten i halsen. Jag skojar inte, frustrationen lyste så mycket om honom att den nästan bländade mig.

Ida: "Vad är det, pappa?"
Pappa: "Jag har suttit här i en timme nu och försökt få in kanalerna, men det funkar inte! Har bara fått in en enda, jag tror det är något fel på den."
Ida: "Har du testat att använda rätt fjärrkontroll?"
Pappa: "Ehm.... ja, vänta då.. *byter fjärrkontroll* Nä men oj, titta, nu funkar det ju! :D
Ida: Mm, det var väl det jag trodde.
Pappa: "Shit, jag var precis påväg att ringa supporten.."

Det är inte lätt när det är svårt.
Citera mig inte! | |
Upp