Lördag

06.50 i morse surrade det till i min telefon, för då tyckte Andreas (han är nämligen ohälsosamt morgonpigg) att jag skulle vakna istället för att sova bort hela dagen. Och ni förstår, när jag blir väckt så har jag väldigt svårt att somna om. Så där satt jag, klarvaken (okej, det var en lögn. Jag var fortfarande sömnig men inte såpass att jag kunde somna om igen) och inte ens brevbäraren var vaken. Tror jag. För 07.00 är väldigt tidigt på en lördagsmorgon.
Hur som helst så lyckades ovannämnda morgonpigga människa/sadist övertala mig att det var en bra idé att ställa sig och baka Scones sådär på morgonkvisten. Så ja, sagt och gjort. För om man nämner ordet "scones" så börjar det vattnas i munnen rätt ordentligt. Jag kokade en kopp te för att få igång hjärnan och plockade fram ingredienserna.
Och gott blev det måste jag säga. Den ordentligaste frukosten jag ätit på länge. Sen blev det att krypa ner i soffan med scones, te, kudde och filt och några avsnitt av How I met yout mother. Och då var klockan kanske åtta. Måste säga att jag känner mig väldigt produktiv. Jag älskar känslan av att vara vaken när alla andra sover.

12-isch blev det en mysig brunch med mormor och moster. Sedan lämnade vi av sagda moster på flygplatsen, och nu ska jag ta det lugnt resten av dagen. Kanske plöja några böcker.


I've got another confession to make | |
Upp