Barndomsminnen

Yo!

Igår var jag och EmmaS på ormberget och åkte lite slalom. Och även fast det tog dubbelt så länge att åka upp i liften än att åka nerför backen så var det faktiskt jättekul ändå. Fast jag hatar knappliftar. Dom är jättejobbiga! Och när jag var i Kåbdalis och åkte för nåt år sedan så skulle jag åka i barnbacken där det är en sån knapplift, och jag hann åka upp några meter innan jag la krokben för mig själv med skidorna och föll käpprakt ner på marken rakt i liftspåret. Men dum som jag är så fattade jag inte att jag borde flytta mig, så jag låg ju där i liftspåret och hörde hur alla liftarna som for förbi dunkade mig i huvet medans alla typ femåringar stod och garvade åt att "stortjejen" inte ens kan fightas med barnliften. Suck.
Tacka vet jag bygelliftar. Fast i Dundret så fastnade jag i kläderna i den när jag skulle hoppa av efter halva backen (var kanske 7-8 år) och släpades halvvägs upp i panik innan mamma fattade att det var dags att trycka på den stora röda STOPP knappen för att stanna liften och rädda mig. Tack mamma.

Ikväll sover Veronica över, och vi ska se massa fiml och ha det kul. Hon tar med sig Twilight på ett USB minne, så vi får hoppas att det går att se den :D Wiee.
I've got another confession to make | |
Upp