Nyår

Hej folk!

Gott nytt år på er, eller nåt sånt! Jag skulle vilja säga att min största förhoppning för det nya året är att det ska bli bättre än 2008 - och i vissa fall önskar jag det också - men det kommer att bli så otroligt svårt att övertträffa. För även om jag kommer att träffa Matilda igen i sommar så kommer det ändå inte att vara första gången, så det kommer ju inte att bli samma sak, men ändå så helt underbart.
Och jag har så många fantastiska minnen från 2008 att jag inte skulle få plats med allihopa här, och det skulle inte vara rättvist heller, för jag skulle säkert glömma något viktigt. Men Jag har träffat nya människor som tagit plats i hjärtat och själen och som jag inte kommer glömma i första taget.
Matilda, Antonia, Milla.
Och gamla vänner som gjort 2008 till det bästa möjliga.
Jossan, Veronica, Emma, Issa, Emma.
Men nu blir det ett nytt år, nya förhoppningar och nya förväntningar. Ska försöka göra det till det bästa hittils. För det krävs vissa förändringar: i största del från min egen sida. Mitt sätt att se på saker. Mitt sätt att se på mig själv. Om det bara bli en liten milimeter av förändring från det gångna året så är det ett framsteg.

Idag har jag tagit det ganska lugnt. Till skillnad från vädret som var allt annat än lugnt. Dom utfärdar klass 3 stormvarningar i tidningar och på nyheterna över Norrlandskusten (Luleå-Haparanda) och det betyder tydligen att det är farligt att vistas utomhus. Tell me 'bout it, det ligger stora trädgrenar över hela trädgården från tallarna som inte riktigt pallade trycket, och det skallrar i fönstrena som om dom ska lossna. Och jag som är livrädd för stormar hade ganska stora problem med att sova när väggarna lät som om dom skulle rasa ihop över mig vilken sekund som helst. Scäry shit.
Ikväll ska jag dock trotsa varningarna och med risk för en trädgren i skallen gå till Jossan och Emma och sova över där. Film, Singstar och Guitar Hero. Snälla saker (a) Ska försöka komma ihåg kameran också. Vore ju typiskt mig att glömma den också.

Vad ska ni göra i nyår?
I've got another confession to make | |
Upp